Tekstsoorten Welke tekstsoorten gebruik ik binnen mijn tekstbureau?
Teksten2020-11-19T14:02:35+01:00

Zakelijke Teksten

Beleidsnotities, notulen, rapporten, jaarverslagen of algemene voorwaarden; het zijn allemaal teksten die beter gelezen worden als de informatie op een prettig leesbare wijze verwoord is en overzichtelijk gepresenteerd.

lees meer

Wervende Teksten

Brochures, uitnodigingen, advertorials, blogartikelen of persoonlijke profielteksten; dit heet ook wel copywriting. De kunst bij deze teksten is dat je doorgrondt wat de beoogde lezer wil bereiken en dit weet om te zetten naar pakkende taal die tot actie aanzet.

lees meer

Informatieve Teksten

Artikelen, whitepapers, informatiebulletins of nieuwsberichten zijn bedoeld om informatie te delen, te helpen bij het maken van een beslissing én vaak ook om je te overtuigen. De grote uitdaging hierbij is om transparant te communiceren, ook over je gebruikte bronnen.

lees meer

Digitale Teksten

Dit zijn teksten toegespitst op leesbaarheid en vindbaarheid op het internet. Dus niet alleen bondig en overzichtelijk, maar ook eigentijds en voorzien van sleutelwoorden en woordcombinaties die voor potentiële lezers belangrijk zijn. Dit heet zoekmachine geoptimaliseerd, oftewel SEO!

lees meer

Contactformulier

    Honorarium

    Dit is afhankelijk van een aantal factoren en dus altijd maatwerk. Zaken die meespelen zijn de complexiteit van de opdracht, gevraagde creativiteit en voorbereidend onderzoek, de frequentie van onze samenwerking, gewenste deadlines en jouw portemonnee of het budget van de organisatie.

    Het honorarium, de tegenprestatie voor mijn diensten in de vorm van een ‘ereloon’, ligt tussen de €35 en €65 per uur, afhankelijk van bovenstaande factoren. In de meeste gevallen spreken we samen een vast honorarium per project af.

    Go to Top